راه اندازی کسب و کار منابع انسانی بازاریابی و افزايش فروش برندسازی برنامه ریزی استراتژیک

مشاوره شروع کسب و کار و کارآفريني

مشاوره مدیریت یک نوع خدمت به کسب و کارهاي امروزي است. در واقع يک مشاور کسب و کار با شناسايي نقاط قوت و ضعف کارآفرين و همچنين فرصت ها و تهديدات محيطي، راه حل هایی را توصیه و یا فعالیت هایی را پیشنهاد می کند و پس از تایید کارفرما، در پیاده سازی آن ها نیز همراهی و اجراي موارد را بسترسازي مي کند. در واقع يک مشاور مديريت يک فرد متخصص و باتجربه است که روش هاي کاربردي در کسب و کار را به کارآفرينان و مديران کسب و کارها ارائه مي دهد. در واقع وقتی کسی از شما نشانی مکانی را می پرسد و شما به او می گویید که دو خیابان بالاتر باید برود، یک خدمت مشاوره ای ارائه کرده اید. همچنین وقتی شما کنترل مستقیم بر افراد ندارید و با این وجود از آن ها می خواهید که به توصیه های شما عمل کنند، با یک مسأله دشوار مشاوره ای مواجه شده اید، لذا مشاوره مدیریت، کمک به شرکت ها برای ارتقای عملکرد، از راه تجزیه و تحلیل وضعیت و مشکلات موجود و طراحی برنامه ها و استراتژی های سودآور است. مشاوره ها در قالب بهبود یا انتقال از یک وضعیت به وضعیت دیگر از راه شناسایی و تشریح تجربه های موفق شرکت ها، تکنیک های تحلیلی، مدیریت تغییر، بهبود مهارت ها، پیاده سازی تکنولوژی، تدوین استراتژی انجام می شود.

خدماتي که يک شرکت مشاوره کسب و کار مانند مجتمع کسب و کار راد ارائه مي کند، عبارتند از:

  • آموزش، مشاوره و پیاده‌سازی مديريت استراتژيک صنايع توليدي، توزيعي و خدماتي، هلدينگ، سازمان‌های دولتي و تمامي واحدهاي خصوصي کسب‌وکار کوچک، متوسط و بزرگ
  • آموزش، مشاوره، بهسازي و اجراي مديريت منابع انساني، به‌منظور حل خلاقانه مسائل در جهت افزايش عملکرد فردي و سازماني
  • آموزش، مشاوره و توسعه مديريت برند
  • مشاوره سيتي برندينگ
  • سنجش و اندازه‌گیری ارزش ويژه برند
  • آموزش و مشاوره مديريت فروش حرفه‌ای و مهندسي فروش در سطح ملي و بین‌المللی
  • آموزش اصول و فنون مذاکره حرفه‌ای، زبان بدن و تکنیک‌ها و روش‌های شخصيت شناسي در راستاي يک مذاکره برد- برد
  • آموزش و مشاوره مديريت ارتباط با مشتري و اجراي آن با استفاده از نرم‌افزار
  • مشاوره، آموزش و بسترسازي اجراي بازاريابي
  • مشاوره و برنامه‌ریزی تبليغاتي
  • مشاوره و برنامه‌ریزی رسانه‌های محيطي
  • مشاوره و برنامه‌ریزی ديجيتال مارکتينگ
  • طراحي و پیاده‌سازی سامانه بازاريابي و فروش
  •  مشاوره و آموزش تعيين شاخص‌های کليدي عملکرد و فاکتورهاي بحراني موفقيت.
  • مشاوره و اجراي هم‌ترازی عناصر سازماني درجهت افزايش عمکرد سازماني (استراتژي، سبک رهبري، منابع انساني، ساختار سازماني و فرهنگ‌سازمانی)
  • مشاوره در زمينه مهندسي مجدد و بهبود فرآيندهاي سازماني
  • آموزش، مشاوره و پیاده‌سازی سیستم مدیریت یکپارچه (IMS)
  • آموزش، مشاوره و پیاده‌سازی سیستم مدیریت کیفیت (بر اساس استاندارد ISO 9001)
  • آموزش، مشاوره و پیاده‌سازی سیستم مدیریت زیست‌محیطی (بر اساس استاندارد ISO 14001)
  • آموزش، مشاوره و پیاده‌سازی سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (بر اساس استاندارد OHSAS 18001)
  • آموزش، مشاوره و پیاده‌سازی سیستم مدیریت سنجش رضایت مشتریان و شکایتشان (بر اساس استانداردهای ISO10002 & ISO10004)
  • آموزش، مشاوره و پیاده‌سازی سیستم تعالی سازمانی شامل تدوین اظهارنامه، ارزیابی و تعریف پروژه‌های بهبود (بر اساس الگوی EFQM)
  • تدوین اظهارنامه؛ خودارزیابی و آماده‌سازی سازمان‌ها جهت شرکت در جوایز کیفیت
  • عارضه‌یابی در سازمان‌ها و تعریف پروژه‌های بهبود
  • آموزش مجازي مديريت ارشد کسب‌وکار، کارآفريني، مديريت استراتژيک، مديريت توليد و عمليات، مديريت کيفيت، مديريت مالي، مديريت بازاريابي، برندينگ و تبليغات

 

چگونه کسب و کار جدیدی را راه اندازی کنیم؟

در مشاوره کسب و کار می­توان مراحل مختلفي برای راه اندازی موفقیت آمیز کار جدید در نظر گرفت. در هر مرحله یک قدم بردارید، تا در مسیر خود مالک یک کسب و کار موفق شوید.

  • خودتان را ارزیابی کنید.

تمام افراد برای شروع یک کسب و کار از همان ابتدای امر آماده نیستند. این بدان معنی نیست که شما ایده‌های خوب و درخشانی ندارید بلکه ممکن است از نظر ویژگی‌های فردی شما آماده‌ی راه‌اندازی یک استارت آپ نباشید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید ایده‌هایتان را جامه‌ی عمل بپوشانید باید بدانید که آیا برای تمام کارهایی که در آینده‌ی نزدیک به سراغ شما می‌آیند از بررسی اسناد و ارتباطات گرفته تا پرداخت صورت‌حساب‌ها آماده هستید یا خیر. این نشان می‌دهد شما باید بتوانید قبل از هر کاری خودتان را مدیریت کنید تا بتوانید کسب و کارتان را هم مدیریت کنید. درواقع قبل از سرمایه‌گذاری مالی و زمانی در هر کاری خودتان را ارزیابی کنید و ببینید آیا شما ویژگی‌های یک کارآفرین را دارید یا خیر. آیا شما انگیزه لازم برای شروع کار را دارید؟ آیا قدرت سازگاری و اعتماد به نفس لازم را دارید؟ آیا شما به اندازه کافی انعطاف‌پذیر هستید؟

  • تحقیقات خود را انجام دهید.

به احتمال زیاد یک ایده تجاری در ذهن شما وجود داشته و حالا تصمیم به راه اندازی و تبدیل  آن به واقعیت گرفته اید. برای آنکه بدانید ایده شما موفقیت خواهد داشت، قبل از هرگونه اقدام، توصیه می شود از طریق مشاوره کسب و کار، ایده تجاری خود را راستی آزمایی کنید. یک تجارت کوچک وقتی موفق خواهد بود که بتواند یک مشکل را حل کند، یک نیاز را برآورده سازد یا چیزی را که بازار می­خواهد ارائه دهد.

  •  ایده هایتان را آزمون کنید.

وقتی یک ایده در ذهن شما نقش می‌بندد و به فکر اجرایی کردن آن می‌افتید باید ببینید آیا می‌توان آنرا به واقعیت نزدیک کرد یا خیر. آیا محصول یا خدماتی که قصد ارائه آن را دارید همان چیزی است که مردم می‌خواهند؟ آیا می‌توانید به سود مورد نظرتان دست یابید؟ آیا محصول یا خدمات‌تان واقعا جواب می‌دهد؟

  • یک طرح جامع کسب و کار بنویسید.

طرح تجاری یا business plan گزارشی است که یک کارآفرین طی آن فرآیند کسب و کار خود را شرح می‌دهد. این گزارش که به آن طرح کسب و کار نیز گفته می شود اغلب برای جلب نظر سرمایه‌ گذاران یا شریک‌های بالقوه آماده می‌شود درعین حال یک کارآفرین با آماده کردن آن می‌تواند به نقاط ضعف و قوت طرح خود پی ببرد.

طرح تجاری به سوالاتی از قبیل: «هم‌اکنون کجاییم؟»، «به کجا می‌رویم؟» و «چطور به آنجا برویم؟» پاسخ می‌دهد.

به عبارت دیگر طرح تجاری نوشته‌ای توصیفی و جامع در مورد کسب و کار یک موسسه، گروه یا فرد کارآفرین است. این طرح حاوی بررسی‌های دقیقی در خصوص تولیدات یا خدمات یک شرکت، بازار و مشتریان، رقبا، منابع انسانی، منابع تامین مالی، تکنولوژی و ابعاد فنی محصول یا خدمات و … است. یکی از مهم‌ترین کارکردهای طرح کسب و کار این است که با تدوین آن، کارآفرین می‌تواند عوامل داخلی و خارجی درگیر در یک کسب‌وکار را شناسایی و اثر آنها را بر روی فعالیت خود بررسی نماید. یکی دیگر از کارکردهای طرح تجاری این است که قضاوت در مورد سرمایه‌گذاری یا عدم سرمایه‌گذاری بر روی یک طرح را برای سرمایه‌گذاران یا وام‌دهنده گان طرح تسهیل می‌کند. در واقع به دلیل تخمین هزینه های عملیاتی و پیشبینی درآمد طرح، اطلاعات لازم برای سرمایه گذاران یا وام دهنگان در خصوص ریسک های موجود در طرح و همچنین میزان سود مورد انتظار ارائه شده است. معمولا مهمترین بخش در طرح تجاری، ارزش پیشنهادی محصول یا خدمت است. طرح تجاری باید استدلال های لازم را داشته باشد تا افراد را متقاعد کند که محصول یا خدمت موردنظر نیاز مشتریان را برطرف میکند و در عین حال ویژگی های ممتازی نسبت به سایر رقبا یا محصولات جایگزین دارد.

در واقع طرح جامع کسب و کار شما را به پیشبرد اهداف‌تان هدایت می‌کند، حتی اگر برنامه کسب و کار شما فقط یک طرح دورکاری برای ترجمه باشد باز هم برای معرفی ایده‌تان به سرمایه‌گذاران بالقوه نیاز دارید. طرح کسب و کار شما باید یک بیانیه ماموریت، یک خلاصه شرکت، یک خلاصه اجرایی، یک پیشنهاد خدمات یا محصول، شرح یک بازار هدف، پیش‌بینی‌های مالی و هزینه عملیاتی داشته باشد.

  • نام کسب و کار خود را انتخاب و ثبت کنید.

نام کسب و کار شما نقش مهمی برای جنبه­ های مختلف حرفه شما بازی می­کند، بنابراین باید نام مناسبی را انتخاب کنید. طبق مشاوره کسب و کار، وقتی گزینه های خود را جستجو می­کنید تا نام کسب و کار خود را انتخاب کنید، مطمئن شوید که تمام پتانسیل کار شما را در برمی­گیرد.

  • جواز کسب و مجوزهاي لازم را کسب کنيد.

وقتی می­خواهید کار خود را شروع کنید دریافت پروانه کسب و مجوزها بخشی از روند کار است. بسته به نوع حرفه ای که می­خواهید شروع ­کنید و یا اینکه در چه ناحیه ای قرار دارید، انواع جوازهای کسب ممکن است برای شما نیاز باشد. شما باید درمورد فرآیند دریافت جوازهای مربوط به تجارت خود از مشاوره کسب و کار راهنمایی بگیرید.

  • يک سیستم حسابداری براي خود انتخاب کنید.

وجود سیستم ها در راه اندازی کسب و کارهای کوچک مؤثر است. سیستم حسابداری یکی از سیستم هایی است که برای اداره یک کسب و کار کوچک، بسیار مهم است.

  • تعهدات مالیاتی خود را بشناسید.

باید از همان ابتدای کار بدانید که وضع مالیاتی شما به چه گونه است. آیا می‌توانید از معافیت‌های مالیاتی استفاده کنید یا خیر. آیا برای پایان سال مالیاتی و پر کردن وارسال اظهارنامه آمادگی دارید.

  •  موقعیت مکانی کسب و کار خود را انتخاب کنید با مشاور این حوزه مشورت نمایید.

انتخاب محل کار برای راه‌اندازی کسب و کار ها اهمیت دارد، خواه کار شما به صورت دفتری، اداری، خصوصی یا مغازه خرده فروشی باشد.

  • سرمايه انساني خود را با دقت هر چه تمام تر انتخاب کنبد.

اگر شما نیاز دارید کارمندانی استخدام کنید، اکنون زمان شروع روند استخدام است. از مشاوره کسب و کار برای استخدام اولین کارمند خود که برای صاحبان مشاغل کوچک مفید است، راهنمایی بگیرید. برای پر کردن مسئولیت های شغلی با اشخاص متناسب، وقت بگذارید.

  • کسب و کارتان را بيمه کنيد.

اطمینان حاصل کنید که از یک بیمه مناسب برای کسب و کار و کارمندان‌تان استفاده می‌کنید. حتی در مورد محل کار و ساختمانی که در آن مستقر هستید هم از یک بیمه خوب استفاده کنید تا مشکلات ناشی از آسیب‌های غیرمترقبه را نداشته باشید.

  • وب سايت کسب و کار خود را کاملا حرفه اي راه اندازي کنيد.

راه اندازی وب سایت به صورت کلی دارای 4 مرحله اصلی است که عبارتند از:

  • ثبت دامنه
  • خرید هاست مناسب
  • طراحی وب سایت و نصب سیستم مدیریت محتوا
  • آپلود فایل و اطلاعات وب سایت

 

  • همه اتفاقات کسب و کارتان را در وب سایتتان بنویسید.

درباره تمام موفقیت‌ها و شکست‌ها، مذاکرات و مبارزات‌تان در کسب و کار با مشتریان داستان سرايي کنيد.

 

 

  • کسب و کار کوچک خود را ارتقا دهید می توانید یک مشاور مدیریت استخدام نمایید.

پس از راه اندازی کارتان، باید جذب ارباب رجوع و مشتری را شروع کنید. اینکار را از اصول اولیه با نوشتن پروپوزال منحصر به فرد و ایجاد یک برنامه بازاریابی شروع کنید. سپس با مشاوره کسب و کار و الهام از نوآوری های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک می­توانید تصمیم گیری کنید که چگونه شغل خود را به گونه ای مؤثر ارتقا بخشید.

  • مانند افراد باهوش رفتار کنيد.

افراد باهوش افرادي هستند با اينکه تقريبا همه چيز را مي دانند يا اينکه فکر مي کنند که مي دانند باز هم از يک مشاور باتجربه و متخصص بهره مي برند.

 

ارائه خدمات مشاوره در کشور شامل:

  • مشاوره شروع کسب و کار و کارآفريني
  • مشاوره برنامه ريزي استراتژيک
  • مشاوره پياده سازي سيستم هاي مدیریت  فروش و بازاریابی
  • مشاوره پياده سازي سيستم هاي مدیریت منابع انسانی
  • مشاوره بازاریابی بین الملل
  • مشاوره دیجیتال مارکتینگ
  • مشاوره پياده سازي سيستم هاي مدیریت کيفيت

 

  • یک ساعت مشاوره تلفنی 600،000 تومان
  • نیم ساعت مشاوره تلفنی 350،000 تومان

ارسال پیام