مشاوره شروع کسب و کار و کارآفريني
مشاوره مدیریت یک نوع خدمت به کسب و کارهاي امروزي است. در واقع يک مشاور کسب و کار با شناسايي نقاط قوت و ضعف کارآفرين و همچنين فرصت ها و تهديدات محيطي، راه حل هایی را توصیه و یا فعالیت هایی را پیشنهاد می کند و پس از تایید کارفرما، در پیاده سازی آن ها نیز همراهی و اجراي موارد را بسترسازي مي کند. در واقع يک مشاور مديريت يک فرد متخصص و باتجربه است که روش هاي کاربردي در کسب و کار را به کارآفرينان و مديران کسب و کارها ارائه مي دهد. در واقع وقتی کسی از شما نشانی مکانی را می پرسد و شما به او می گویید که دو خیابان بالاتر باید برود، یک خدمت مشاوره ای ارائه کرده اید. همچنین وقتی شما کنترل مستقیم بر افراد ندارید و با این وجود از آن ها می خواهید که به توصیه های شما عمل کنند، با یک مسأله دشوار مشاوره ای مواجه شده اید، لذا مشاوره مدیریت، کمک به شرکت ها برای ارتقای عملکرد، از راه تجزیه و تحلیل وضعیت و مشکلات موجود و طراحی برنامه ها و استراتژی های سودآور است. مشاوره ها در قالب بهبود یا انتقال از یک وضعیت به وضعیت دیگر از راه شناسایی و تشریح تجربه های موفق شرکت ها، تکنیک های تحلیلی، مدیریت تغییر، بهبود مهارت ها، پیاده سازی تکنولوژی، تدوین استراتژی انجام می شود.
خدماتي که يک شرکت مشاوره کسب و کار مانند مجتمع کسب و کار راد ارائه مي کند، عبارتند از:
- آموزش، مشاوره و پیادهسازی مديريت استراتژيک صنايع توليدي، توزيعي و خدماتي، هلدينگ، سازمانهای دولتي و تمامي واحدهاي خصوصي کسبوکار کوچک، متوسط و بزرگ
- آموزش، مشاوره، بهسازي و اجراي مديريت منابع انساني، بهمنظور حل خلاقانه مسائل در جهت افزايش عملکرد فردي و سازماني
- آموزش، مشاوره و توسعه مديريت برند
- مشاوره سيتي برندينگ
- سنجش و اندازهگیری ارزش ويژه برند
- آموزش و مشاوره مديريت فروش حرفهای و مهندسي فروش در سطح ملي و بینالمللی
- آموزش اصول و فنون مذاکره حرفهای، زبان بدن و تکنیکها و روشهای شخصيت شناسي در راستاي يک مذاکره برد- برد
- آموزش و مشاوره مديريت ارتباط با مشتري و اجراي آن با استفاده از نرمافزار
- مشاوره، آموزش و بسترسازي اجراي بازاريابي
- مشاوره و برنامهریزی تبليغاتي
- مشاوره و برنامهریزی رسانههای محيطي
- مشاوره و برنامهریزی ديجيتال مارکتينگ
- طراحي و پیادهسازی سامانه بازاريابي و فروش
- مشاوره و آموزش تعيين شاخصهای کليدي عملکرد و فاکتورهاي بحراني موفقيت.
- مشاوره و اجراي همترازی عناصر سازماني درجهت افزايش عمکرد سازماني (استراتژي، سبک رهبري، منابع انساني، ساختار سازماني و فرهنگسازمانی)
- مشاوره در زمينه مهندسي مجدد و بهبود فرآيندهاي سازماني
- آموزش، مشاوره و پیادهسازی سیستم مدیریت یکپارچه (IMS)
- آموزش، مشاوره و پیادهسازی سیستم مدیریت کیفیت (بر اساس استاندارد ISO 9001)
- آموزش، مشاوره و پیادهسازی سیستم مدیریت زیستمحیطی (بر اساس استاندارد ISO 14001)
- آموزش، مشاوره و پیادهسازی سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفهای (بر اساس استاندارد OHSAS 18001)
- آموزش، مشاوره و پیادهسازی سیستم مدیریت سنجش رضایت مشتریان و شکایتشان (بر اساس استانداردهای ISO10002 & ISO10004)
- آموزش، مشاوره و پیادهسازی سیستم تعالی سازمانی شامل تدوین اظهارنامه، ارزیابی و تعریف پروژههای بهبود (بر اساس الگوی EFQM)
- تدوین اظهارنامه؛ خودارزیابی و آمادهسازی سازمانها جهت شرکت در جوایز کیفیت
- عارضهیابی در سازمانها و تعریف پروژههای بهبود
- آموزش مجازي مديريت ارشد کسبوکار، کارآفريني، مديريت استراتژيک، مديريت توليد و عمليات، مديريت کيفيت، مديريت مالي، مديريت بازاريابي، برندينگ و تبليغات
چگونه کسب و کار جدیدی را راه اندازی کنیم؟
در مشاوره کسب و کار میتوان مراحل مختلفي برای راه اندازی موفقیت آمیز کار جدید در نظر گرفت. در هر مرحله یک قدم بردارید، تا در مسیر خود مالک یک کسب و کار موفق شوید.
- خودتان را ارزیابی کنید.
تمام افراد برای شروع یک کسب و کار از همان ابتدای امر آماده نیستند. این بدان معنی نیست که شما ایدههای خوب و درخشانی ندارید بلکه ممکن است از نظر ویژگیهای فردی شما آمادهی راهاندازی یک استارت آپ نباشید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید ایدههایتان را جامهی عمل بپوشانید باید بدانید که آیا برای تمام کارهایی که در آیندهی نزدیک به سراغ شما میآیند از بررسی اسناد و ارتباطات گرفته تا پرداخت صورتحسابها آماده هستید یا خیر. این نشان میدهد شما باید بتوانید قبل از هر کاری خودتان را مدیریت کنید تا بتوانید کسب و کارتان را هم مدیریت کنید. درواقع قبل از سرمایهگذاری مالی و زمانی در هر کاری خودتان را ارزیابی کنید و ببینید آیا شما ویژگیهای یک کارآفرین را دارید یا خیر. آیا شما انگیزه لازم برای شروع کار را دارید؟ آیا قدرت سازگاری و اعتماد به نفس لازم را دارید؟ آیا شما به اندازه کافی انعطافپذیر هستید؟
- تحقیقات خود را انجام دهید.
به احتمال زیاد یک ایده تجاری در ذهن شما وجود داشته و حالا تصمیم به راه اندازی و تبدیل آن به واقعیت گرفته اید. برای آنکه بدانید ایده شما موفقیت خواهد داشت، قبل از هرگونه اقدام، توصیه می شود از طریق مشاوره کسب و کار، ایده تجاری خود را راستی آزمایی کنید. یک تجارت کوچک وقتی موفق خواهد بود که بتواند یک مشکل را حل کند، یک نیاز را برآورده سازد یا چیزی را که بازار میخواهد ارائه دهد.
- ایده هایتان را آزمون کنید.
وقتی یک ایده در ذهن شما نقش میبندد و به فکر اجرایی کردن آن میافتید باید ببینید آیا میتوان آنرا به واقعیت نزدیک کرد یا خیر. آیا محصول یا خدماتی که قصد ارائه آن را دارید همان چیزی است که مردم میخواهند؟ آیا میتوانید به سود مورد نظرتان دست یابید؟ آیا محصول یا خدماتتان واقعا جواب میدهد؟
- یک طرح جامع کسب و کار بنویسید.
طرح تجاری یا business plan گزارشی است که یک کارآفرین طی آن فرآیند کسب و کار خود را شرح میدهد. این گزارش که به آن طرح کسب و کار نیز گفته می شود اغلب برای جلب نظر سرمایه گذاران یا شریکهای بالقوه آماده میشود درعین حال یک کارآفرین با آماده کردن آن میتواند به نقاط ضعف و قوت طرح خود پی ببرد.
طرح تجاری به سوالاتی از قبیل: «هماکنون کجاییم؟»، «به کجا میرویم؟» و «چطور به آنجا برویم؟» پاسخ میدهد.
به عبارت دیگر طرح تجاری نوشتهای توصیفی و جامع در مورد کسب و کار یک موسسه، گروه یا فرد کارآفرین است. این طرح حاوی بررسیهای دقیقی در خصوص تولیدات یا خدمات یک شرکت، بازار و مشتریان، رقبا، منابع انسانی، منابع تامین مالی، تکنولوژی و ابعاد فنی محصول یا خدمات و … است. یکی از مهمترین کارکردهای طرح کسب و کار این است که با تدوین آن، کارآفرین میتواند عوامل داخلی و خارجی درگیر در یک کسبوکار را شناسایی و اثر آنها را بر روی فعالیت خود بررسی نماید. یکی دیگر از کارکردهای طرح تجاری این است که قضاوت در مورد سرمایهگذاری یا عدم سرمایهگذاری بر روی یک طرح را برای سرمایهگذاران یا وامدهنده گان طرح تسهیل میکند. در واقع به دلیل تخمین هزینه های عملیاتی و پیشبینی درآمد طرح، اطلاعات لازم برای سرمایه گذاران یا وام دهنگان در خصوص ریسک های موجود در طرح و همچنین میزان سود مورد انتظار ارائه شده است. معمولا مهمترین بخش در طرح تجاری، ارزش پیشنهادی محصول یا خدمت است. طرح تجاری باید استدلال های لازم را داشته باشد تا افراد را متقاعد کند که محصول یا خدمت موردنظر نیاز مشتریان را برطرف میکند و در عین حال ویژگی های ممتازی نسبت به سایر رقبا یا محصولات جایگزین دارد.
در واقع طرح جامع کسب و کار شما را به پیشبرد اهدافتان هدایت میکند، حتی اگر برنامه کسب و کار شما فقط یک طرح دورکاری برای ترجمه باشد باز هم برای معرفی ایدهتان به سرمایهگذاران بالقوه نیاز دارید. طرح کسب و کار شما باید یک بیانیه ماموریت، یک خلاصه شرکت، یک خلاصه اجرایی، یک پیشنهاد خدمات یا محصول، شرح یک بازار هدف، پیشبینیهای مالی و هزینه عملیاتی داشته باشد.
- نام کسب و کار خود را انتخاب و ثبت کنید.
نام کسب و کار شما نقش مهمی برای جنبه های مختلف حرفه شما بازی میکند، بنابراین باید نام مناسبی را انتخاب کنید. طبق مشاوره کسب و کار، وقتی گزینه های خود را جستجو میکنید تا نام کسب و کار خود را انتخاب کنید، مطمئن شوید که تمام پتانسیل کار شما را در برمیگیرد.
- جواز کسب و مجوزهاي لازم را کسب کنيد.
وقتی میخواهید کار خود را شروع کنید دریافت پروانه کسب و مجوزها بخشی از روند کار است. بسته به نوع حرفه ای که میخواهید شروع کنید و یا اینکه در چه ناحیه ای قرار دارید، انواع جوازهای کسب ممکن است برای شما نیاز باشد. شما باید درمورد فرآیند دریافت جوازهای مربوط به تجارت خود از مشاوره کسب و کار راهنمایی بگیرید.
- يک سیستم حسابداری براي خود انتخاب کنید.
وجود سیستم ها در راه اندازی کسب و کارهای کوچک مؤثر است. سیستم حسابداری یکی از سیستم هایی است که برای اداره یک کسب و کار کوچک، بسیار مهم است.
- تعهدات مالیاتی خود را بشناسید.
باید از همان ابتدای کار بدانید که وضع مالیاتی شما به چه گونه است. آیا میتوانید از معافیتهای مالیاتی استفاده کنید یا خیر. آیا برای پایان سال مالیاتی و پر کردن وارسال اظهارنامه آمادگی دارید.
- موقعیت مکانی کسب و کار خود را انتخاب کنید با مشاور این حوزه مشورت نمایید.
انتخاب محل کار برای راهاندازی کسب و کار ها اهمیت دارد، خواه کار شما به صورت دفتری، اداری، خصوصی یا مغازه خرده فروشی باشد.
- سرمايه انساني خود را با دقت هر چه تمام تر انتخاب کنبد.
اگر شما نیاز دارید کارمندانی استخدام کنید، اکنون زمان شروع روند استخدام است. از مشاوره کسب و کار برای استخدام اولین کارمند خود که برای صاحبان مشاغل کوچک مفید است، راهنمایی بگیرید. برای پر کردن مسئولیت های شغلی با اشخاص متناسب، وقت بگذارید.
- کسب و کارتان را بيمه کنيد.
اطمینان حاصل کنید که از یک بیمه مناسب برای کسب و کار و کارمندانتان استفاده میکنید. حتی در مورد محل کار و ساختمانی که در آن مستقر هستید هم از یک بیمه خوب استفاده کنید تا مشکلات ناشی از آسیبهای غیرمترقبه را نداشته باشید.
- وب سايت کسب و کار خود را کاملا حرفه اي راه اندازي کنيد.
راه اندازی وب سایت به صورت کلی دارای 4 مرحله اصلی است که عبارتند از:
- ثبت دامنه
- خرید هاست مناسب
- طراحی وب سایت و نصب سیستم مدیریت محتوا
- آپلود فایل و اطلاعات وب سایت
- همه اتفاقات کسب و کارتان را در وب سایتتان بنویسید.
درباره تمام موفقیتها و شکستها، مذاکرات و مبارزاتتان در کسب و کار با مشتریان داستان سرايي کنيد.
مطالعات پيشنهادي: داستان کسب و کار به شيوه دکتر راد |
- کسب و کار کوچک خود را ارتقا دهید می توانید یک مشاور مدیریت استخدام نمایید.
پس از راه اندازی کارتان، باید جذب ارباب رجوع و مشتری را شروع کنید. اینکار را از اصول اولیه با نوشتن پروپوزال منحصر به فرد و ایجاد یک برنامه بازاریابی شروع کنید. سپس با مشاوره کسب و کار و الهام از نوآوری های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک میتوانید تصمیم گیری کنید که چگونه شغل خود را به گونه ای مؤثر ارتقا بخشید.
- مانند افراد باهوش رفتار کنيد.
افراد باهوش افرادي هستند با اينکه تقريبا همه چيز را مي دانند يا اينکه فکر مي کنند که مي دانند باز هم از يک مشاور باتجربه و متخصص بهره مي برند.
ارائه خدمات مشاوره در کشور شامل:
- مشاوره شروع کسب و کار و کارآفريني
- مشاوره برنامه ريزي استراتژيک
- مشاوره پياده سازي سيستم هاي مدیریت فروش و بازاریابی
- مشاوره پياده سازي سيستم هاي مدیریت منابع انسانی
- مشاوره بازاریابی بین الملل
- مشاوره دیجیتال مارکتینگ
- مشاوره پياده سازي سيستم هاي مدیریت کيفيت
- یک ساعت مشاوره تلفنی 600،000 تومان
- نیم ساعت مشاوره تلفنی 350،000 تومان
طرح پياده سازي سيستم مديريت منابع انساني در سازمان
مقدمه:
در دنیای رقابتی امروز، سازمان های موفق آن هایی هستند که نیروی انسانی خود را با کمال افتخار سرمایه انسانی بنامند این مهم زمانی اتفاق می افتد که به طور اثربخش از این سرمایه بهره مند شوند. مطالعات نشان می دهد که سازمان هایی اثربخش هستند که بتوانند 85% از افراد زیرمجموعه خود بهره گیرند، لذا برای تحقق این مهم، مدیریت سازمان باید یک سری از مهارت ها را دارا باشد تا بتواند توانایی های پرسنل خود را شناسایی و مدیریت نماید در غیر این صورت حضور یک مشاور متخصص در این حوزه ضروری به نظر می رسد. دپارتمان مشاوره منابع انساني مجتمع کسب و کار راد به منظور يکپارچه سازي سيستم هاي اطلاعاتي و پرهيز از مودا در سازمان ها براي پياده سازي سيستم مديريت منابع انساني اقدام به تهيه شرح خدمات ذيل جهت عقد قرارداد مشاوره با عنوان مشاور مديريت منابع انساني نموده است.
محدوده کار:
اين پروژه در حوزه شرکت هاي خصوصي (توليدي، توزيعي و خدماتي)، سازمان هاي دولتي و شرکت هاي مادر تخصصي اجرا خواهد شد.
تعاريف، عبارات و اصطلاحات:
کارفرما: عبارت است از يک شخصيت حقوقي که طرف اول امضا کننده قرارداد است و عمليات موضوع قرارداد را بر اساس اسناد و مدارک قرارداد به پيمانکار واگذار کرده است. شايان ذکر است که نمايندگان و جانشينان قانوني کارفرما در حکم کارفرما مي باشند.
ناظر: به شخصيت حقوقي يا حقيقي اطلاق مي گردد که بر اساس وظايف معيني که به مجتمع کسب و کار راد اعلام خواهد شد، از طرف کارفرما بر چگونگي انجام موضوع قرارداد نظارت مي کند.
سازمان پروژه: عبارت است از مجموعه اي از عوامل که براي دستيابي به اهداف پروژه سازماندهي مي گردد. شامل نيروي انساني (کميته راهبردي)، سلسلمه مراتب سازماني، وظايف و مسئوليت ها و نحوه ارتباط بين عوامل اجرايي پروژه مطابق با نيازهاي تخصصي هر مرحله است.
مدير پروژه مشاور: عبارت است از شخص حقيقي که از طرف مجتمع کسب و کار راد به منطور هدايت و رهبري پروژه انتخاب مي شود.
ريسک: رويدادهاي غيرمنتظره که معمولا به صورت تغيير در ارزش اجرايي پروژه حين انجام و بعد از آن ايجاد مي شود.
دوره بازنگري: اين مستند حسب و ضرورت و با توجه به نتايج حاصل در طول زمان پروژه، مورد بازنگري قرار خواهد گرفت. توضيح اينکه با شروع پروژه، عناوين . محتويات موضوعات سند، بر اساس اطلاعات دريافت شده و نظرات کارفرماي محترم و با توجه به متدولوژي منتخب تکميل خواهد شد.
هدف: پروژه مشاوره مديريت منابع انساني، فرآيند جمع آوري و تدوين اساندارد سيستم هاي حوزه مديريت منابع انساني است. طرح مشاوره مديريت منابع انساني سندي است که ساماندهي گردش اطلاعات را کنترل نموده و فعاليت ها و اعمال لازم جهت ارضاي نيازهاي پروژه در حوزه منابع انساني را مشخص مي کند. اهدافی که سازمان با مشاور منابع انسانی به آن ها خواهد رسید و یا به آن ها نزدیک خواهد شد:
- افزایش حداکثری بهره وری
- افزایش حداکثری کیفیت زندگی کاری
- تابعیت حداکثری از قوانین و مقررات سازمان
اين مهم با انجام فعاليت هاي ذيل حاصل خواهد شد:
فاز اول:
- تشکيل کميته راهبردي در سازمان
- تدوين، تکميل و نهايي کردن طرح مديريت پيشنهادي جاري
- شناخت فرآيندها: در اين مرحله، مشاور موظف خواهد بود تا کليه فرآيندهاي حوزه منابع انساني در سازمان مربوطه را از طريق ارسال پرسشنامه، مشاهده و مصاحبه شناسايي نموده و در طي گزارشي به تاييد کارفرما برساند.
- شناسايي وضعيت موجود: مشاوران کسب و کار راد در اين مرحله با بررسي وضعيت موجود سيستم هاي منابع انساني در محدوده پروژه را شناسايي و با تهيه گزارش شناخت وضعيت موجود به تاييد کارفرما خواهد رساند.
- تحليل مسائل: تيم مشاوران کسب و کار راد در اين مرحله با کمک اطلاعات جمع آوري شده از مراحل قبلي، اقدام به شناسايي مسائل، مشکلات و نيازهاي صفي و ستادي در سازمان مربوطه نموده و نتيجه را در گزارشي به تاييد کارفرما مي رساند.
- تدوين وضعيت مطلوب: در اين مرحله، تيم مشاوران کسب و کار راد وظيفه دارد تا با در نظر گرفتن کليه مطالعات انجام شده، اقدام به تدوين وضع مطلوب در سازمان نموده و نتيجه را به تاييد کارفرما برساند. تيم مشاوران کسب و کار راد با توجه به تجربه و توانمندي هاي خود و بهره گيري از رهنمودهاي کارفرما بر اساس شناخت وضع سيستم هاي منابع انساني موجود اقدام به شناسايي مسائل و ارائه پيشنهادات اصلاحي مي نمايد.
فاز دوم:
برنامه هايي که بایستی در سازمان مربوطه تدوين گردد:
- برنامه ريزي استراتژيک منابع انساني شامل: تدوين ارکان سازماني مانند ترسيم چشم انداز و تدوين ماموريت سازمان مربوطه، تدوين ارزش هاي سازماني، تعيين اهداف کلان منابع انساني و تارگت گذاري
- برنامه ريزي ساختار سازماني
- برنامه ريزي سيستم تحليل شغل، تدوين شرح شغل براي يک يک جايگاه ها و تشکيل تيم هاي کاري
- پياده سازي سيستم جذب و استخدام شامل: تعيين شاخص هاي تامين و گزينش نيروي انساني در راستاي استخدام هوشمند
- طراحي فرآيند توانمند سازي منابع انساني شامل: آشناسازي، اجتماعي سازي، طراحي دوره هاي آموزشي و بهسازي پرسنل در راستاي حوزه هاي دانشي، نگرشي و انگيزشي و ورک شاپ، ترسيم مسير شغلي و استقرار سيستم چرخش شغلي در بیمارستان
- طراحي سيستم هاي انگيزشي کارکنان شامل: پياده سازي سيستم ارزيابي عملکرد و تعيين شاخص هاي ارزيابي، نظام مشارکت و سيستم جبران خدمت
- اندازه گيري دوره اي و مستمر رضايت پرسنل
- طراحي فرآيندهاي حفظ و نگهداري پرسنل شامل: ايجاد برنامه هاي ايمني، ايجاد نظام ارتباطات داخلي
- عارضه يابي محيطي در ارتباط با ارگونومي
فاز سوم:
- پاسخ به سوالات
- ارزيابي پاسخ ها
- تهيه گزارش نهايي ارزيابي
يکي از عوامل تعيين کننده موفقيت مشاوران کسب و کار راد در پرژه هاي مشاوره خود، فرهنگ سازي و تغيير رفتار سازماني در راستاي مشارکت فعال و موثر تيم مديريتي به خصوص مديريت ارشد سازمان است، چه که اگر اين عنصر نباشد پروژه به سرانجام نخواهد رسيد، لذا اولين قدم مجتمع کسب و کار راد در يافت تعهد کتبي از سازمان مربوطه است. بنابراين اطمينان از تامين تعهد و پايبندي مديريت نسبت به اهداف پرژه از طريق برگزاري جلسات توجيهي، ارائه دوره اي نتايج و وضعيت پروژه به مديريت ارشد و اعمال نظرات و رهنمودهاي ابزار شده در فرآيند کار به دست مي آيد. همچنين اطمينان از انتقال درست و شفاف تعهد مديريت به کارکنان عملياتي از طريق صدور و ابلاغ بخش نامه ها، احکام و نامه هاي رسمي و همچنين برگزاري جلسات مشترک با حضور مديران و کارکنان عملياتي دومين تاکتيک تيم مشاوران کسب و کار راد مي باشد.
موفق باشيد و بهره ور
دکتر حسين اميني راد
مدير اجرايي مجتمع کسب و کار راد
www.radbusiness.ir
پروپوزال مشاوره در مدیریت بازاریابی، فروش و برندسازی شرکت ............................
1- مقدمه:
این طرح پیشنهادی در راستای مشاوره تدوین، بستر سازی اجرا و ارزیابی بازاريابي و فروش شرکت ..................... واقع در ..................................................... توسط تیم مشاوران کسب و کار راد تدوین گردید و به جناب ........................................... تقدیم می گردد.
2- موضوع خدمات مشاوره :
موضوع خدمات، عبارت است از ارائه مشاوره تدوين، بستر سازی اجرا و کنترل برنامه بازاريابي ................................ توسط دکتر حسين اميني راد به همراه چهار مشاور ديگر که شامل فازهاي ذيل مي باشد:
فاز اول: شناخت وضع موجود شرکت ......................
تحلیل و بررسی شرایط موجود شرکت .....................
تحليل و بررسي برنامه هاي قابل اجراي بازاريابي، فروش و مقدمات برندينگ
تحليل و بررسي قيمت گذاري محصولات شرکت .........................
تحليل و بررسي برنامه هاي اجرا شده بازاريابي، برندسازي ، تبلیغات و فروش دوره هاي قبل
شناسایی مسائل و مشکلات امور اجرایی بازاريابي، برندينگ، تبليغات و فروش واحدها از نظر مدیران و کارکنان ................................
بررسی وضعیت نیروی انسانی ................................... در حوزه بازاريابي، فروش، برندینگ و روابط عمومی
فاز دوم: تحلیل وضع موجود کسب و کار و تدوين وضع مطلوب
تدوین ارکان جهت ساز شرکت ....................... (در صورتي که مدون نباشد.)
شناسایی و اولویت بندی اهداف کلان سطح وظیفه ای بازاریابی و فروش محصولات شرکت ........................
تحلیل توان ها و محدودیت های مجتمع عوامل داخلی (نقاط قوت و ضعف) موثر و عوامل خارجی (فرصت ها و تهدیدها) موثر
شناسایی مسائل و مشکلات کلیدی و استراتژیک
شناسایی رقبای موجود و تحلیل نقاط قوت و ضعف آنها
فاز سوم: بررسی و تحلیل تفصیلی هزینه ها و درآمدها
بررسی هزینه ها و پیش بینی هزینه هاي بازاريابي، برندينگ و تبليغات
ارائه راهکارهایی برای کاهش هزینه هاي بازاريابي و برندينگ (در صورت نیاز)
تعيين برنامه جامع براي ميزان منابع مالي در اختيار مشاوران
فاز چهارم: آموزش و جذب کارکنان در خصوص بازاريابي، فروش و دوره های مرتبط
بررسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف کارکنان شرکت .......... در راستاي بازاريابي و فروش
طراحی دوره های آموزشی متناسب با نیاز کارکنان شرکت .......... در حوزه بازاريابي و فروش
بستر سازی اجرای دوره های آموزشی متناسب با نیاز نیروهای بازاريابي و فروش
تدوين چارت سازماني حوزه بازاريابي و فروش به همراه شناسنامه شغل (شرح وظايف و شرايط احراز)
هرگونه جذب، استخدام و به کارگماري (مصاحبه شايستگي ها و تخصصي و آموزش در حوزه بازاريابي و فروش)
فاز پنجم: تدوين برنامه عملياتي بازاريابي، برندينگ ..............................
طراحي برنامه عملياتي بازاريابي و فروش ........................
طراحی و پیاده سازی سیستم ارزیابی عملکرد نیروهای بازاریابی و فروش
بازنگری و اصلاح سیستم جبران خدمت نیروهای بازاریابی و فروش
فاز ششم: بستر سازی اجرای کلیه فازهای پنجم و ارائه برنامه عملیاتی هفتگی
ارائه برنامه و بستر سازی اجرای برنامه عملیاتی هفتگی قبل از فروش
ارائه برنامه و بستر سازی اجرای برنامه عملیاتی هفتگی هنگام فروش
ارائه برنامه و بستر سازی اجرای برنامه عملیاتی هفتگی بعد از فروش
مشاوره در طراحی فرم های مورد نیاز در حوزه بازاريابي و فروش شرکت ..............................
مشاوره دنیای مجازی، بازنگری و توسعه وب سایت و فرآیندهای اینترنتی مبتنی بر seo، insta
مشاوره برنامه ریزی پروژه های تبلیغاتی و برندينگ
فاز هفتم: کنترل، ارزيابي و شناسايي شکاف، ارائه بازخورد و بهبود برنامه هاي عملياتي بازاريابي، برندينگ و تبليغات شرکت .........................................
3- مدت زمان قرار داد:
مدت زمان انجام این پروژه به مدت .................................. از تاريخ قرارداد پیشنهاد میشود.
4- حقالزحمه مشاوره :
سناريوي اول:
- در سناريوي اول معمولا يک رقم ثابت اعلام مي گردد که 40% آن در هنگام عقد قرارداد و مابقی در قالب 10 فقره چک با سررسید پایان دوره ماهیانه تحویل مشاور می گردد.
سناريوي دوم:
- در سناريوي دوم معمولا به صورت پرداخت مبلغ ثابت و متغير بابت یک سال آموزش و مشاوره در مدیریت، بازاریابی و فروش و برندسازي که مبلغ 50% سناريوي اول در هنگام عقد قرارداد و
مابقی در قالب درصدي از مازاد فروش محصولات نسبت به زمان مشابه سال قبل با سررسید پایان دوره سه ماهه به مشاور پرداخت می گردد.
سناريوي سوم:
- پرداخت مبلغ ثابت و متغير بابت یک سال آموزش و مشاوره در مدیریت، بازاریابی و فروش و برندسازي که به عنوان هزينه هاي جاري تيم مشاوره در هنگام عقد قرارداد و مابقی در قالب درصدي از مازاد فروش محصولات با سررسید پایان دوره سه ماهه تحویل مشاور می گردد.
تبصره1: هر گونه کسورات قانونی مربوط به این قرارداد به عهده کارفرما می باشد.
تبصره 2: قیمت اعلام شده در مبلغ قرارداد با احتساب تخفیف پکیج کامل محاسبه گردیده است.
تبصره 3: در صورت توافق طرفين ادامه موضوع قرارداد با تنظيم قرارداد جديد امکان پذير است.
www.radbusiness.ir
شرح خدمات برندسازي و تبليغات مجتمع کسب و کار راد
مشاوره، طراحی، برنامه ریزی و اجرای پروژهای تبلیغاتی
* طراحی نشانه تصویری و نوشتاری:
- نشانه های تصویری
- نشانه های نوشتاری
- نشانه های ترکیبی و تلفیقی
* طراحی یونیفرم سازمانی - اداری:
* طراحی کاتالوگ و بروشور تبلیغاتی:
* طراحی بسته بندی:
* برندینگ
- طراحی و تدوین سند هویت بصری برند:
- مدیریت و پشتیبانی از برند
- تدوین کمپین تبلیغاتی
- تعیین استراتژی ها و اهداف تبلیغاتی
- انتخاب و تولید رسانه
- طراحی کار ماده تبلیغاتی متناسب با رسانه
- اتاق فکر
* عکاسی، ساخت تیزر تبلیغاتی، موشن گرافیک و 3D, Virtual Ture
طراحی و پیاده سازی نرم افزار و صفحات مجازی:
* طراحی و تولید وب سایت:
- وب سایت خبری
- وب سایت شرکتی
- وب سایت سازمانی
- وب سایت فروشگاهی
- وب سایت شبکه های اجتماعی
* طراحی و تولید نرم افزار های کاربردی:
-کاتالوگ دیجیتال:
- نرم افزار جشنواره های فروش:
- سامانه مدیریت کنترل پروژه:
- سامانه مدیریت جامع وصول مطالبات بانکی:
- سامانه مدیریت بازاریابان
* طراحی و تولید نرم افزار موبایل:
دکوراسیون داخلی - غرفه سازی:
* طراحی، نظارت و اجرای دکوراسیون داخلی
* طراحی، نظارت و اجرای غرفه نمایشگاهی
* برنامه ریزی، نظارت و کارگردانی همایش و جشنواره
رج | شرح خدمات | قيمت خدمات (به ريال) | |
1 | طراحی آرم و لوگوی فارسی | 80.000.000 | |
2 | طراحی آرم و لوگوی فارسی و انگلیسی | توافقي | |
3 | ویرایش / بازسازی آرم و لوگو | 40.000.000 | |
4 | طراحی کاراکتر تبلیغاتی | 80.000.000 | |
5 | طراحی یونیفرم سازمانی(سربرگ A4 و A5، پاکت ...، پاکت A4 و کارت ویزیت) | 40.000.000 | |
6 | طراحی یونیفرم سازمانی(سربرگ A4 و A5، پاکت ...، پاکت A4، کارت ویزیت مدیریت، کارت ویزیت شرکت، پرچم رومیزی تشریفات، سامورایی و اهتزاز، بچ سینه، هولوگرام، تمبر یادبود، کاغذ کادو) | 60.000.000 | |
7 | طراحی اوراق اداری، حسابداری و ... (تا 5 مورد) | 10.000.000 | |
8 | طراحی ساک دستی | 30.000.000 | |
9 | طراحی اوراق بهادار، سهام، گواهی نامه، تقدیرنامه، کارت ضمانت | 35.000.000 | |
10 | طراحی قالب و فرم بروشور تبلیغاتی (بدون عکاسی و ترجمه) | تک برگ دورو (تا سه برگ) | 40.000.000 |
8 صفحه ای | 60.000.000 | ||
16 صفحه ای | 84.000.000 | ||
بیش از 16 صفحه به ازای هر صفحه | 3.000.000 | ||
11 | طراحی منو برای رستوران ها (حداکثر 6 صفحه) | 30.000.000 | |
12 | طراحی قالب و فرم کاتالوگ تبلیغاتی (بدون عکاسی و ترجمه) | 8 صفحه ای | 87.000.000 |
16 صفحه ای | 99.000.000 | ||
بیش از 16 صفحه به ازای هر صفحه | 1.500.000 | ||
13 | طراحی قالب و فرم دفترچه راهنما (بدون عکاسی و ترجمه) | جلد و صفحات داخلی (برای 8 صفحه داخلی) | 22.400.000 |
به ازای هر 8 صفحه اضافی | 8.840.000 | ||
14 | بسته بندی محصولات (بدون طراحی جداول، عکاسی، نام تجاری و ...) | طراحی کیسه/جعبه مقوایی و ... برای یک محصول | 40.000.000 |
طراحی کیسه/جعبه مقوایی و ... برای خانواده محصولات (تا 3 محصول) | 80,000,000 | ||
طراحی لیبل برای یک محصول | توافقي | ||
طراحی لیبل برای خانواده محصولات (تا 5 محصول) | 40.000.000 | ||
ماکت سازی و طراحی تیغ بسته بندی | 30،000،000 | ||
15 | طراحی پوستر تبلیغاتی(جدول، عکاسی، طراحی نام تجاری و ...) | 50.000.000 | |
16 | طراحی مجله (بدون طراحی جداول، عکاسی، نام تجاری و ...) | طراحی داخلی مجله به ازای هر 8 صفحه | 83.200.000 |
طراحی جلد مجله | 10.000.000 | ||
17 | طراحی صفحه تبلیغاتی برای داخل مجلات و نشریات | 30.000.000 | |
18 | طراحی بیلبورد(حداقل 10 متر) به ازای هر متر مربع اضافه | 40.000.000 | |
19 | طراحی آگهی برای شبکههای اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام و ...) | 8.000.000 | |
20 | طراحی فولدر(تیغ و فرم بندی) | 30.000.000 | |
21 | طراحی تابلو فروشگاهی | 30.000.000 | |
22 | طراحی استند تبلیغاتی | توافقي | |
23 | انتخاب نام تجاری | توافقي | |
24 | انتخاب شعار تبلیغاتی | توافقي | |
25 | انتخاب مونترا | توافقي | |
26 | طراحی هنگر و دنگلر | 15.000.000 | |
27 | طراحی تندیس | 60.000.000 | |
28 | طراحی پیکتوگرام یک مجموعه 6 تایی | 25.000.000 | |
29 | پیکتوگرامهای اضافه در ساختار کلی هر مورد | 10.000.000 | |
30 | طراحی جلد و 8 صفحه داخلی تبلیغاتی سررسید | 40.000.000 | |
31 | طراحی تقویم دیواری تک برگ | 70.000.000 | |
32 | طراحی تقویم دیواری چهار برگ | 90.000.000 | |
33 | طراحی تقویم رومیزی 12 صفحه ای با ماکت سازی | 110,000,000 |
www.radbusiness.ir
به نام خدا
شرح خدمات تدوین برنامه استراتژیک شهر و شهرداری...............................
موضوع خدمات مشاوره :
موضوع خدمات عبارت است از ارائه مشاوره در خصوص ((تدوین برنامه استراتژیک )) در شهرداری..................... منطبق بر دستورالعمل مصوب تهیه برنامه راهبردی – عملیاتی شهر و شهرداری سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور شامل :
فصل اول- نظام نامه و فرآیند انجام کار
فصل دوم- بررسی اسناد فرادستی
2-1- تعیین جایگاه برنامه ی راهبردی در ارتباط با سایر برنامه های فرادست و محلی مرتبط با شهر
2-2- تحلیل و بررسی چشم انداز 20ساله ی کشور
2-3- تحلیل و بررسی قانون برنامه پنجم توسعه کشور
2-4- تحلیل و بررسی سند برنامه آمایش استان
2-5- تحلیل و بررسی مصوبات طرح های جامع و تفصیلی در زمینه های اهداف نهایی راهبردها و سیاست ها
2-6- جمع بندی
فصل سوم - شناخت وضع موجود
3-1- توصیف تحلیلی شرایط راهبردی استان
3-2- توصیف تحلیلی شرایط جغرافیایی استان
3-3- توصیف تحلیلی شرایط جمعیتی استان
3-4- توصیف تحلیلی شرایط اقتصادی استان
3-5- توصیف تحلیلی مطالعات منطقه ای و حوزه نفوذ شهر
3-6- توصیف تحلیلی شرایط طبیعی و جغرافیایی شهر
3-7- توصیف تحلیلی مطالعات تاریخی شهر
3-8- توصیف تحلیلی جمعیت و عوامل اجتماعی شهر
3-9- توصیف تحلیلی شرایط اقتصادی شهر
3-10- توصیف تحلیلی ویژگی کالبدی شهر
3-11- توصیف تحلیلی تاسیسات و تجهیزات شهر
3-12- جاذبه های گردشگری شهر
3-13- مسائل و مشکلات امور عملیاتی و زیربنایی از نظر مردم
3-14- مسائل و مشکلات امور عملیاتی و زیربنایی از نظر مدیران شهری
3-15- مسائل و مشکلات امور عملیاتی و زیربنایی از نظر مشاور
3-16- جمع بندی
فصل چهارم- تحلیل وضع موجود شهر
4-1- تحليل توان و محدوديت هاي اقليمي و جغرافيايي شهر
4-2- تحلیل جمعیت شناختی شهر
4-3- تحلیل شرایط اقتصادی شهر
4-4- تحلیل و بررسي مسائل و مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهر
4-5- تحلیل مسائل و مشکلات کالبدی و فیزیکی شهر
4-6- شناخت عوامل داخلی ( نقاط قوت و ضعف ) مؤثر بر توسعه ی شهر
4-7- شناخت عوامل خارجی ( فرصت ها و تهدیدها ) مؤثر بر توسعه ی شهر
4-8- شناسایی مسائل و مشکلات کلیدی و استراتژیک شهر
4-9- جمع بندی
فصل پنجم - توصیف تحلیلی وضع موجود مدیریت شهری
5-1- معرفی شهرداری
5-2- بررسی وضعیت نیروی انسانی در شهرداری
5-3- بررسی سازمان های وابسته به شهرداری
5-4- بررسی رضایت شغلی کارکنان شهرداری
5-5- بررسی رضایت ارباب رجوع از خدمات و عملکرد شهرداری
5-6- شناخت و تحلیل عوامل داخلی ( نقاط قوت و ضعف ) مؤثر برمدیریت شهری
5-7- شناخت و تحلیل عوامل خارجی ( فرصت ها و تهدیدها) مؤثر برمدیریت شهری شامل سایر سازمان ها
5-8- بررسی و تحلیل ساختار سازمانی شهرداری و ارائه ساختار پیشنهادی مبتنی بر برنامه
5-9- ارزیابی و تحلیل وضع موجود مدیریت شهری با استفاده از فن swot
5-10- شناسایی مسائل و مشکلات کلیدی و استراتژیک شهرداری
5-11- تدوین بیانیه مأموریت شهرداری با استفاده از نظرات ذی نفعان
فصل ششم- تحلیل تفصیلی هزینه ها و درآمدهای شهرداری
6-1- بررسی تفصیلی هزینه های شهرداری
6-1-1- پیش بینی هزینه های شهرداری
6-1-2- بررسی تفصیلی هزينه هاي جاري شهرداري
6-1-3- بررسی تفصیلی هزينه هاي عمراني شهرداري
6-1-3-1- برنامه ريزي توسعه شهري
6-1-3-2- بودجه هدايت و دفع آب هاي داخل شهري
6-1-3-3- بودجه حمل و نقل و بهبود عبور مرور شهري
6-1-3-4- ایجاد تاسيسات حفاظتي شهري
6-1-3-5- بودجه بهبود محيط شهري
6-1-3-6- برنامه اماکن و فضاهاي ورزشي، تفریحی و توریستی
6-1-3-7- برنامه ایجاد سایر تاسیسات و تسهیلات شهری
6-1-3-8- ايجاد تاسيسات درآمدزا
6-1-3-9- برنامه هزینه های پیش بینی نشده و دیون عمرانی
6-1-4- مقایسه و تحلیل هزینه های جاری و عمرانی
6-1-5- مقایسه و تحلیل پروژه های عمرانی
6-1-6- مقایسه و تحلیل هزینه های عمومی و موجودی آخر سال
6-2- بررسی تفصیلی درآمدهای شهرداری
6-2-1- پیش بینی درآمدهای شهرداری با توجه به داده های تفریغ بودجه
6-2-2- بررسی تفصیلی اقلام درآمدی شهرداری
6-2- 2-1- درآمدهای ناشی از عوارض عمومي
6-2- 2-2- درآمدهای ناشی از عوارض اختصاصي
6-2- 2- 3- بها خدمات و درآمد موسسات انتفاعي شهرداري
6-2- 2-4- درآمدهاي حاصل از وجوه و اموال شهرداري
6-2- 2-5- کمک اعطايي دولت و سازمان هاي دولتي
6-2- 2-6- اعانات و هدايا و دارایی ها
6-2- 2-7- ساير منابع تامين اعتبار
6-2-3- بررسی میزان پایداری درآمدهای هفت گانه شهرداری
6-2-4- بررسی و مقایسه درآمدهای هفت گانه شهرداری
فصل هفتم - تدوین چشم انداز شهر
7-1- تدوین الزامات و اصول برنامه
7-2- تدوین چشم انداز توسعه شهری
7-3- بیانیه چشم انداز توسعه شهری
فصل هشتم - تدوین اهداف کیفی و کمی شهرداری
8-1- تهیه فهرست نقاط ضعف و قوت شهر با استفاده از نظر سنجی و اطلاعات جمع آوری شده
8-2- تهیه فهرست فرصت ها و تهدیدات پیرامون شهر با استفاده از نظر سنجی و اطلاعات جمع آوری شده
8-3- تشکیل ماتریس ارزیابی عوامل داخلی
8-4- تشکیل ماتریس ارزیابی عوامل خارجی EFE
8-5- تشکیل ماتریس داخلی و خارجی IE
8-6- تدوین اهداف کیفی با استفاده از تحلیل SOWT
8-7- اولویت بندی اهداف کیفی با استفاده از فن QSPM
8-8- بررسی و تطبیق چشم انداز با اهداف کیفی
8-9- تعیین اهداف کمی استراتژیک شهرداری
فصل نهم - تدوین برنامه تفصیلی پروژه ها و برنامه های عملیاتی شهرداری در پنج سال آینده: (Operational Plan )
9-1- تعیین و بررسی پروژه های عمرانی در جهت دستیابی به اهداف کلان تعیین شده
9-2- تفکیک پروژه ها در قالب برنامه های عمرانی شهرداری
9-3- برآورد هزینه پروژه های عمرانی
9-4- اولویت بندی پروژه های عمرانی بر اساس شاخص های چشم انداز، شهروندان و مسئولین
9-5- تخصیص بهینه درصد سرمایه گذاری به هر پروژه
9-6- تدوین اسناد اجرایی پروژه های عمرانی
9-7- تدوین پروژه های درآمدزا جهت افزایش منابع پایدار درآمدی
9-8- برنامه ریزی فرهنگی – آموزشی کارکنان
9-9- برنامه ریزی فرهنگی – آموزشی شهروندان
فصل دهم - طراحی برنامه پایش و ارزیابی برنامه راهبردی
10-1- اجرا، کنترل و بازنگری برنامه پنج ساله شهرداری
10-2- نظام نامه کنترل، نظارت و بازنگری برنامه پنج ساله شهرداری
10-3- کمیته کنترل، ، نظارت و بازنگری برنامه پنج ساله شهرداری
10-4- شرح خدمات کمیته کنترل، ، نظارت و بازنگری برنامه پنج ساله شهرداری
10-5- جلسات بازنگری عملیات
10-6- جلسات بازنگری راهبردی
10-7- جلسات آزمون و تطبیق راهبردی
www.radbusiness.ir