ابزارهای بازاریابی پارتیزانی
لوینسون مهمترین مطلبی را که هر بازاریاب باید در مورد حرفه خود بداند، در 16 راز خلاصه کرده است. در صورت انجام دادن این 16 راز، حتما کسب وکار شما موفق تر از رقبایتان خواهد شد.
1 سرمايه گذاري
پولهايتان را در کجا سرمايه گذاري مي کنيد؟
پيام : بر روي آموزش سرمايه گذاري کنيد. توسعه قابليت هاي فردي يکي از 5 فرمان پيتر سنگه در کتاب پنجمين فرمان است.
2 تعهد
به چه چيزي تعهد داريد؟ و به چه چيزي تعهد نداريد؟
پيام : به چه چيزي تعهد داريد که باعث شکست شماست و بايد آن را رها کنيد مانند اصرار بر ادامه فعاليت در انتهاي منحني عمر محصول و به چه چيزي تعهد نداريد که باعث شکست شماست مانند هزينه انساني 2 دانستن نيروي انساني متخصص
3 استواري
آيا برنامه بازاريابي داريد؟ و به آن متعهد مي باشيد؟ آيا براي تغيير برنامه وسوسه مي شويد؟ آيا
مردم به عقايد و پيام هاي شما اعتماد دارند؟
پيام : برنامه داشته باشيد و به آن پايبند باشيد.
4 دلگرمي
چه چيزي باعث دلگرمي مشتريان است؟ اعتماد به شما ، قيمت پائين تر، خدمات بيشتر و بهتر ،
کيفيت بالاتر ، افتخار به انتخاب خود و ...
پيام : اگر باعث دلگرمي مشتريان نباشيد دلسرد مي شويد
5 سعه صدر و بردباري
تا چه حد در جهت ايجاد رابطه مستحکم، مدارا مي کنيد؟
پيام : در جهت ايجاد رابطه محکم با مشتريان ، پرسنل ، تأمين کنندگان مواد اوليه و ... مدارا
کنيد.
6 دسته بندي
آيا افراد چريک را دسته بندي کرده ايد؟
پيام : با افراد حرفه اي کار کنيد کارکردن با افراد غير حرفه اي در کوتاه مدت ارزان ولي در
بلند مدت ، گران تمام مي شود
7 راحتي
آيا با مشتريان خود راحت مي باشيد؟ و براي آنها نيز معامله با شما راحت است؟
پيام : مناسبات اجتماعي خود را ساده کنيد
8 پس آيند و عواقب
بازاريابي در کجاست؟ قبل، حين يا بعد از فروش؟آيا آ نها مشتريان ديگري را براي شما
مي فرستند؟
پيام : عملکرد شما هنگامي مثبت خواهد بود که به وعده هايتان عمل کرده و مشتري نيز از شما
راضي بوده و شما را به ديگران معرفي کند.
9 حيرت
آيا شما بهترين مي باشيد؟ يا بدترين ؟ چه پيشنهادي براي بهترين شدن داريد؟
پيام : تنها بهترين ها پايادارند.
10 اندازه گيري
چه چيزي را اندازه گيري مي کنيد؟ صداي مشتري را در کجا مي شنويد؟ چگونه بودجه
بازاريابي خود را 5 درصد کاهش مي دهيد؟
پيام : عملکرد سيستم بازاريابي در افزايش رضايت مشتريان است و نه هزينه هاي بازاريابي.
يکي از انواع هزينه هاي بي مورد در زماني که با بازار کسب و کار هماهنگ نمي باشيم هزينه
هاي بازاريابي است.
11 درگيري
در چه فعاليتهاي درگير مي شويد؟ در چه فعاليتهايي درگير نمي شويد؟ آيا به حرفهاي مشتريان
گوش مي کنيد؟ وبا رگ و پي خود آنها را درک مي کنيد؟
پيام : درگيري ذهني ، تفکر بر موضوعي خاص است. تفکر و درگيري ذهني بايد در زمينه هايي
باشد که بر رضايت مشتريان تأثير دارد. اگر مشتريان ناراضي باشند نه تنها محصولات ما را به
ديگران توصيه نمي کنند بلکه ممکن است تصور منفي نيز ايجاد کنند.
12 وابستگي
چگونه يک شبکه بازاريابي را طراحي مي کنيد؟
پيام : يک شبکه بازاريابي بطوريکه افراد شبکه به يکديگر وابسته باشند طراحي کنيد.
13 تسليحات
به چه سلاحي مجهز مي باشيد؟
پيام : به تکنولوژي روز مجهز باشيد نظير وب سايت و ...
14 رضايت
چه چيزي رضايت مشتريان را تأمين مي کند؟ چه چيزي باعث نارضايتي مشتريان است؟ آيا تا
به حال اين موضوع را بررسي کرده ايد؟
پيام : رضايت مشتريان را بصورت سيستماتيک و علمي اندازه گيري کنيد. اندازه گيري رضايت
مشتري نقاط قوت و ضعف را آشکار کرده و از سرمايه گذاري بر جنبه هايي بر رضايت مشتري
تأثيري ندارند جلوگيري مي کند.
15 محتوي
جذابيت در ارتباطات چيست؟
پيام : ارتباطات بازاريابي جذاب در تبليغات و فروشندگي متجلي مي شود.
16 تکامل
فعاليتهاي زائد در فعاليتهاي بازاريابي چيست؟ فعاليتهاي مفيد در فعاليتهاي بازاريابي چيست؟
چگونه فعاليتهاي بازاريابي خود را تکميل مي کنيد؟
پيام : با حذف فعاليتهاي زائد و اضافه نمودن فعاليتهاي مفيد ، فعاليتهاي بازاريابي خود را تکميل
کنيد.
این رموز در واقع ابزاری برای بازاریابی پارتیزانی هستند و با بکارگیری این رموز ساده یک شرکت می تواند در زمینه بازاریابی موفق شود.
آیا بازاریابی پارتیزانی یک روش خوب برای بازاریابی است؟
زمانی که بازاریابی پارتیزانی به خوبی طراحی شود، در اغلب موارد می تواند مفید باشد، اگرچه، بخش سخت کار، انجام تحقیقات درست و یافتن اطلاعات دقیق در این زمینه است. بازاریابی پارتیزانی مثمر ثمر نخواهد بود، در صورتی که شما بر هدف های اصلی تمرکز نداشته باشید و بر اساس یک فرکانس مناسب و با استفاده از ابزارهای مناسب به عرضه پیام های درست و مناسب نپردازید. در غیر این صورت، فرد به دنبال جنبه منفی بازاریابی پارتیزانی خواهد بود و تلاش های نامطلوبی نیز برای جلب مصرف کنندگان در رقابت های موجود صورت خواهد گرفت.
اين محتوا را از دست ندهيد: ابزارهاي مديريتي رايگان
تهیه و تنظیم: حمیدرضا ابوالفضلی
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.