داستان کسب و کار به شيوه دکتر راد
قسمت سوم
داستان سرایی در برندینگ را با مثالی از استیو جابز برای شما بیان می کنم ، اگر مراسم رونمایی از iPad را به یاد داشته باشید، استیو جابز روی صحنه یک مبل راحتی و یک میز گذاشته بود و فضای بصری اتاق استراحت خانه را به نمایش در آورده بود و پس از آن روی صندلی نشست و محصول خود را معرفی کرد. استیو جابز در آن ارائه با شبیه سازی فضای خانه، محصول خود را به صورت داستانی ملموس و لذت بخش برای مشتریان آتی خود معرفی کرد و در حین این داستان به ارائه ارقام مهم و قابلیت های محصول خود پرداخت و در ذهن افراد این گونه جا انداخت که iPad یکی از نیازهای آینده هر خانه و یک وسیله رفاهی در منازل خواهد بود که استراحت بدون آن بی معنی است و شما نیز نتیجه این داستان سرایی را دیده اید که هنوز iPad یکی از پرفروش ترین و رویای ترین تبلت های بازار است.
بنابراين داستان گویی در بازاریابی از ابزارهای مهم برندینگ می باشد. بخش اعظم آن، داستان خود برند ونشر آن در شبکه های اجتماعی و استفاده از ابزار ها و روش های گوناگون برای همه گیر کردن آن است. تکنیک داستان گویی به همه ی برند ها چه کوچک و چه بزرگ اعتبار و شخصیت می بخشد.
با برجسته کردن داستان شخصیت برند شما می توانید روابط با معنا تری با مشتریانتان داشته باشید. یک صدای متمایز برند، یا استفاده از تاریخچه ی برند، برای عمق، گسترش غنا و اصالت داستانتان، همگی تاثیر گذار هستند.
اين محتوا را از دست ندهيد: ابزارهاي مديريتي رايگان
منبع:
iranostad
www.radbusiness.ir
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.