شناسايي مشتري بالقوه در بازار

روش های شناسایی بازار هدف یا مشتری بالقوه در بازار

بازار هدف شما شامل اشخاص یا کسب و کارهایی می شود که به احتمال زیاد آنچه که شما می روشید را می خواهند بخرند.

بنابراین ابتدا بازار و مشتریان بالقوه خود را ازطرق زیر شناسایی کنید و تلاش های بازاریابی خود را اثر بخش نمایید.

شناسایی بازار هدف هنگام ارائه یک محصول جدید، از مهم ترین مراحلی است که به آن نیاز پیدا خواهیدکرد. وقتی شما بر شناسایی مشتریان هدف تان، مدیریت درستی داشته باشید نه تنها بهترین محصول متناسب با نیاز آن ها را تولید خواهد کرد بلکه می توانید استراتژی تبلیغات و ترفیعات بهتری برای علاقه مند کردن و جذب آن ها برای خرید داشته باشید. اما سوال این است که چگونه می توان بازار هدف خود را شناسایی کرد؟

در اینجا شش معیار مهم ارائه شده است که به ما کمک می کند برروی افرادی که به احتمال زیاد محصول ما را خرید خواهند کرد تمرکز کنیم.

1-با یک مسئله شروع کنید.

یک راه خوب برای تعیین بازار هدف ومشتریان بالقوه، شفاف سازی مسئله یا مشکلی است که محصول شما آن را حل خواهد کرد. برای مثال فرض کنید یک محصولی برای نظافت منزل طراحی و تولید کرده اید، مشکلی که شما با ارائه این محصول حل خواهید کرد نظافت منزل برای افرادی که نمی توانند یا نمی خواهند این کار را خودشان انجام بدهند، است. خانواده هایی با درآمد بالا، خانواده هایی که هر دو شاغل هستند و افراد مسن که دیگر توانایی نظافت خانه را ندارند، این گروه ها مشتریان بالقوه محصول شما را شکل می دهند.

2-تعریف ویژگی های مشتریان بالقوه  

شناسایی و لیست کردن ویژگی های مشتریان فعلی یکی دیگر از گام های مهم جهت شناسایی مشتریان بالقوه است. البته این ویژگی لزوماً نباید شخصی باشد. ممکن است به سبک زندگی، درآمد کسب شده، درآمد قابل تصرف، موقعیت جغرافیایی، سرگرمی ها و بسیاری چیزهای دیگر مربوط باشند.

3- بازار اصلی شما کدام است؟

بسیاری از محصولات و خدمات به نیازهای افراد مختلفی پاسخ می دهند، با این وجود مخاطبان و بازار اصلی خود را دارند. این دسته از مخاطبان افرادی هستند که:

-بیشترین سود را به دست می آورند.

-بیشترین نیاز را به این محصولات و خدمات دارند.

-توانایی پرداخت پول برای آن محصولات را دارند.

-بیشترین مقدار از محصولات را به طور منظم خریداری می کنند.

شما باید زمانی که در تلاش برای شناسایی بازار هدف خود هستید، شناسایی این مخاطبان را در الویت قرار داده و برآن متمرکز شوید.

4-بازار هدف رقبای شما چه کسانی هستند؟

پیگیری اینکه رقبا در حال انجام چه کارهایی هستند می تواند به شما جهت تعیین بازار هدف و شناسایی مخاطبان هدف تان کمک کند. شاید رقبایتان فرصتی را در بخش خاص از بازار شناسایی کرده و در حال بهره برداری از آن هستند. همواره حواستان به کمپین های بازاریابی، مجلات وب سایت ها و رسانه های اجتماعی رقبا باشد تا اساس هدف گیری مشتریان آن ها را درک کنید.

5-چه کسی و چرا از شما خرید می کند؟

شاید این نکته کمی عجیب به نظر برسد که تنها شناخت نوع مشتریانی که به خدمات شما نیاز دارند برای فروش موفق کافی نیست. به عنوان مثال فردی مسن که به تنایی زندگی می کند ممکن است نیاز به فردی جهت نظافت خانه خود داشته باشد اما استطاعت مالی برای پرداخت آن را نداشته باشد. مشتریان واقعی افرادی هستند که علاوه بر نیاز، توانایی پرداخت برای محصول را نیز داشته باشند.

نکته مهم این است که هر کسی بازار هدف شما نیست، حتی اگر همه مردم یا همه افراد در یک صنعت خاص به آنچه که شما می فروشید نیاز داشته باشند، شما قادر به ارائه محصول به همه مردم ، باتوجه به بودجه محدود کسب وکار کوچک نخواهید بود. برای رسیدن به موفقیت،  بازار هدفتان را به درستی شناسایی کنید.

6-برای شناسایی مشتری، علت فروش های از دست رفته تان را بیابید.

از مشتریانی که به شما مراجعه می کنند، اما خرید نمی کنند علت را جویا شوید. آیا آن ها محصولی را خریده اند که از محصول شما بهتراست؟

آیا آن ها با محصولات شرکت شما مشکل دارند؟ آیا قیمت ها برای آن ها زیاد بوده است؟ آیا هنوز تصمیم قطعی برای خرید نگرفته اند؟ افراد از پیگیری شما خوششان می آید و اگر الان نه، بعداً حتماً از شما خرید می کنند.

 

www.radbusiness.ir

 

 

 

                  

دیگر مقالات
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر متن نظر 500 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.