برنامه بازاريابي به شيوه دکتر راد -قسمت 14

برنامه بازاريابي به شيوه دکتر راد

قسمت چهاردهم

 

برنامه بازاریابی به شيوه دکتر راد با الهام از کتاب بازاريابي يک صفحه اي آلن ديب طوری طراحی شده است که بتوانید یک برنامه بازاریابی مخصوص کسب وکار خود داشته باشید.

اين برنامه به سه بخش تقسيم شده است: برنامه بازاريابي قبل از فروش- برنامه بازاريابي هنگام فروش و برنامه بازاريابي پس از فروش

برنامه بازاريابي قبل از فروش:

  • اسکن بازار
  • شناسايي بازار هدف
  • تدوين پيام براي بازار هدف
  • تعيين رسانه

برنامه بازاريابي حين فروش:

  • جذب سرنخ
  • تغذيه سرنخ
  • استراتژی تبدیل به فروش

برنامه بازاريابي بعد از فروش:

  • چگونگي تحويل ارزش
  • چگونگي افزايش ارزش عمر مشتري
  • چگونگي افزايش مراجعات

قبل از فروش

 ما افرادی که وارد می شوند را «مشتریان بالقوه » می نامیم. در شروع مرحله ی «قبل» مشتریان بالقوه حتی از وجود شما مطلع نیستند. نتیجه ی به پایان رساندن موفقیت آمیز این مرحله، شناخته شدن شما توسط مشتریان بالقوه و علاقه مند شدن آنها است.

حین فروش

ما افرادی را که وارد این مرحله می شوند«سرنخ» می نامیم.  در شروع مرحله ی «قبل»، سرنخ ها به پیشنهادهای شما علاقه نشان داده اند. نتیجه ی به پایان رساندن موفقیت آمیز این مرحله منجر به اولین خرید مشتری بالقوه از شما می شود.

افراد را در اين مرحله مشتري مي ناميم. در شروع اين مرحله، مشترياني هستند که قبلا به شما پول پرداخت کرده اند. اين مرحله هيچ وقت به پايان نمي رسد و وقتي به درستي اجرا شود منجر به يک چرخه موثر مي شود. چرخه اي که در آن مشتريان پيوسته خريد مي کنند و در حدي طرفدار محصول يا خدمت شما مي شوند که دائما به ديگران پيشنهاد داده و معرفي مي کنند.

در واقع در مرحله قبل از فروش بايستي خودتان را به مشتريان بالقوه بشناسانيد و علاقه مندشان کنيد. در مرحله حين فروش بايستي کاري کنيد که از شما خوششان بيايد و براي اولين بار خريد کنند و در مرحله بعد از فروش بايستي اعتمادشان را جلب کنيد و باعث خريدهاي بعدي و اينکه شما را به ديگران معرفي کنند بشويد.

اين محتوا را از دست ندهيد: ابزارهاي مديريتي رايگان

 

www.radbusiness.ir

دیگر مقالات
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر متن نظر 500 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.