برنامه بازاريابي به شيوه دکتر راد- قسمت 29

برنامه بازاريابي به شيوه دکتر راد

قسمت بيست و نهم

 

بازاريابي پستي:

یکی از اثرگذارترین رسانه ها، رسانه های چاپی و مکتوب است. به دلیل ویژگی­های خاصی که از نظر بصری دارد، امکان تمرکز و بررسی را به خواننده می دهد. در صورتی که این ویژگی را برای انتقال اطلاعات خود جهت بازاریابی استفاده کنید شانس پذیرفته شدن خود از سوی مخاطب را افزایش داده اید.

روزانه میلیون ها نامه در سراسر دنیا جابه جا می شود. چرا شما از این امکان به عنوان بهترین روش بازاریابی خدمات خود استفاده نمی نمایید؟

يادتان باشد ايميل جايگزين نامه نيست بلکه تکميل کننده آن است.

 

آيا تا به حال يکي از کوپن هاي گوگل ادوردز را دريافت کرده ايد؟ اينکه گوگل، نماد کامل عصر ديجيتال است و از پست استفاده مي کند مي تواند بسيار آموزنده باشد. نکته مهم در نامه نگاري پستي اين است که اين رسانه به طور چشم گيري کمتر دچار آشفتگي شده است. اين موضوع از ديد يک بازاريابي رويايي است که به حقيقت پيوسته. آشفتگي، دشمن انتقال پيام است و رسانه اي که کمتر آلوده آشفتگي باشد متقاعد کننده تر است. بدون شک پست يک رسانه قدرتمند است. البته اين موضوع بسيار مهم است.

 

ویژگی های برجسته بازاریابی مستقیم پُستی

 

1- هوشمندی هدف گذاری مخاطبان

با انتخاب درست مخاطبان از بانک اطلاعاتی شرکت پست می توانید مخاطبانی که از حضور شما اطلاع ندارند را مطلع سازید. اطلاعات شما دقیقا در دستان مخاطبان شما می نشیند.

 

2- احساس خوب دریافت نامه

دریافت نامه شخصی و با نام دریافت کننده، احساس خوشایند منحصر به فرد بودن و احترام به شخص را در وی ایجاد می نماید و امکان تاثیرگذاری اطلاعات شما را در وی بیش تر می نماید.

 

3- پایین بودن هزینه:

شاید هزینه سرانه هر بیننده در تبلیغات محیطی عدد بسیار کوچکی باشد، اما آیا لزوما هر بیننده ای مخاطب خدمات شما می باشد؟ از این رو با محاسبه هزینه سرانه هر مخاطب خاص و انتخاب شده و احتمال پاسخگویی به اطلاعات شما، این روش هم چنان به صرفه است.


 

4- امکان به اشتراک گذاری:

موجود بودن اطلاعات چاپی و مکتوب روی میز افراد (روی میز ناهارخوری، سالن انتظار و یا میز کار شخصی) این امکان را فراهم می نماید تا کاتالوگ شما موضوعی برای بحث گردد و به این ترتیب هر کاتالوگ به بیش از یک مخاطب اطلاع رسانی خواهد نمود.


 

5- عدم وابستگی به زمان:

در صورتی که در زمان دریافت اطلاعات توسط مخاطب، نیاز به خرید خدمات شما وجود نداشته باشد، اطلاعات شما فراموش نخواهد شد. با ماندگاری کاتالوگ شما روی میز شخص امکان بازگشت مجدد مخاطب به شما فراهم خواهد ماند.

اين محتوا را از دست ندهيد: ابزارهاي مديريتي رايگان

منابع:

برنامه بازاريابي يک صفحه اي، نوشته: آلن ديب، ترجمه: محمد يوسفي

http://www.padidehtabar.com/

 

www.radbusiness.ir

دیگر مقالات
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر متن نظر 500 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.